Full name

Elisabetta Berardi

Title

Graphic Designer

Location

Rome, Italy

Blurb

Simplify what is complicated, good typography, communication and integration between image and type are the keys of a good design.

Biography

I’m a graphic designer living and working in Rome.
In almost 30 years of working experience in the design field I have developed a mature and responsible approach to any design tasks that I’m presented with.

I studied graphic design first in Rome and subsequently in New York City, at the School of Visual Arts, in the early nineties. Being a student in N.Y, in those years, was an incredible experience and I had the great opportunity to develop my design and technical skills and to believe in my creativity. I had incredibly talented teachers such as Milton Glaser, the designer of the logo “I love N.Y.” I learned from him that Design and Personality go together, that We Are What We Eat and, above all, that working hard is necessary to achieve success in any field.

I think that creativity, curiosity, attention to detail are my best skills as well as love for photography and computer science.
I strongly believe that design is not about aesthetics but it is about people's needs and that consistency is very important in any design project.

Simplify what is complicated, good typography, communication and integration between image and type are the keys of good design.

As a self employed designer I have developed experience as studio manager.
I acquired skills in developing, controlling, monitoring and therefore checking and improving the quality of any design project.
I have experience in liaising between the customer and the typographer, I know how to produce the best four color process printing job and, above all, I know how to deliver a job on time.

Italian

Sono una graphic designer, vivo e lavoro a Roma.
In quasi 30 anni di esperienza lavorativa nel campo del design ho sviluppato un approccio maturo e responsabile a qualsiasi incarico lavorativo mi si presenti.

Ho studiato graphic design prima a Roma e conseguentemente a New York City, alla School of Visual Arts, nei primi anni novanta. Essere stata studentessa a New York, in quegli anni, è stata una esperienza incredibile e ho avuto la grande opportunità di sviluppare le mie abilità tecniche e di designer e di credere nella mia creatività.

Ho avuto dei professori famosi e di grandissimo talento come, per esempio, Milton Glaser, il designer del logo “I love N.Y.”. Ho imparato da lui che Design e Personalità vanno insieme, che Siamo Quello che Mangiamo e che, soprattutto, lavorare molto è indispensabile per raggiungere il successo in ogni campo.

Penso che la creatività, la curiosità, l’attenzione ai dettagli sono le mie migliori qualità così come l’amore per la fotografia e per l’informatica. Credo fortemente che il design non riguardi l’estetica ma i bisogni della gente e che la coerenza è molto importante in ogni progetto grafico.

Semplificare ciò che è complicato, un buon lettering, comunicazione e integrazione tra immagine e carattere tipografico sono la chiave di un buon design.

Lavorando per la mia ditta ho sviluppato, anche, abilità come responsabile di studio. So sviluppare, controllare, monitorare e quindi migliorare la qualità di ogni progetto grafico.
So mantenere i contatti tra il cliente ed il tipografo, come avere un ottima stampa in quadricromia e come consegnare il lavoro in tempo.

Clients

Abete Ipzs Gebart Galleria Borghese Palazzo Barberini Palazzo Spada Galleria Corsini Palazzo di Venezia Museo degli strumenti musicali Galleria nazionale delle Marche Museo storico della liberazione Ferrovie dello stato Banca di Roma Banca del Cimino Bramante Travel Francesca Tulli Archeoclub di Latina Flumen Di Renzo editore Massimo Bozzo World Watch Publishing inc Westfourth architecture p.c. A.N.G.S.